dilluns, 8 de maig del 2017

LES TIC A L'AULA DE PRIMÀRIA

APPS A L'ESCOLA

El terme app va aparèixer al 2008 per a les aplicacions per mòbils (es llança l’App Store, Android Market i SDK). Una app és un subconjunt de programa, es poden utilitzar en un entorn d’escriptori però no poden ser sistemes operatius ni drivers. A les escoles podem classificar les apps educatives per:
  • Organitzatives pels alumnes: Iprocrastinate, Mendeley, My study life...
  • Organitzatives pels mestres: Mendeley, Socrative...
  • Coneixements: Duolingo, Itooch, Ready4sat...
  • Creació de materials: One note, Camscanner...
Aquestes apps anteriors ja estan creades, però, queden apps per crear que es considerin necessàries i trobem a faltar? Doncs disposem d'Addiante, on podem crear tot tipus d'apps perquè ens ajudin en el dia a dia de l'aula. Nosaltres vam creure oportú crear una app on anar guardant els títols dels llibres que creiem que s'han de treballar a l'aula o són importants per tenir en compte a l'escola.

LES TIC I LES LLENGÜES

Moltes vegades quan pensem en TIC ho associem a l'escriptura, quan la part oral també s'hauria de potenciar. Les TIC són una bona estratègia, ja que possibiliten accions que abans no eren concebudes, com per exemple l'ús d'eines de suport a l'escriptura i a l'oralitat, millorar els productes escrits, organitzar millor les idees i escriure col·laborativament. Per tant, creiem interessant poder treballar les TIC a totes les àrees. Una bona manera pot ésser doblant un vídeo, ja sigui dibuix animat com un documental d'animals. Amb aquesta tasca els infants necessitaran utilitzar tant la llengua escrita, per crear el guió de què diran, com l'oral durant la reproducció del nou vídeo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada