dijous, 20 d’abril del 2017

REPOSITORIS I RECURSOS DIGITALS PER L'APRENENTATGE

Avui en dia podem trobar-ho tot en xarxa, la informació és en massa, és per això que el nostre paper ha de ser actiu i crític, per saber diferencia el que és útil, segur i fiable, d'allò que no ho és. Aquesta cerca moltes vegades comporta molt de temps, per aquest motiu és interessant disposar d'apps, webs o recursos que ens ajudin a seleccionar, organitzar i guardar aquelles informacions, jocs en línia, que s'han considerat útils, per poder utilitzar-les de nou en el futur i/o compartir-ho amb la resta de docents de l'escola. Algunes de les eines amb les quals podem emmagatzemar informació a la xarxa són: Pearltrees, Google Sites, Documents, Presentacions, questionaris google, entre d'altres.

Quant al món educatiu, disposem d'infinits recursos per utilitzar a l'aula o com a gestió per la mestra, alguns d'ells ja coneguts, però d'altres per conèixer. Una bona pàgina on descobrir nous recursos educatius és www.mesrecursoseducatius.com, on es poden trobar multitud de recursos educatius enfocats en diferents àmbits i també en diferents idiomes. També podem utilitzar un Bloc de l'autora Nati Bergadà on trobem diferents recursos educatius classificats en diferents temes, a més també pàgines web on podem trobar més recursos educatius, com és l'exemple de la següent entrada del bloc, on hi ha 20 webs de recursos educatius que no ens podem perdre.

A partir d'aquí, veient la riquesa i quantitat de recursos educatius que tenim a l'abast per utilitzar en el nostre dia a dia a l'aula, ens plantegem crear un espai on anar emmagatzemant pàgines webs interessants, llibre electrònics, aplicacions o vídeos, tots aquests sobre la temàtica de Sant Jordi.

Els passos seguits van ser els següents:
  1. Definir quins camps d'informació creiem que serien útils per omplir una base de dades (hi hauria d'haver uns set o vuit camps) que sigui útil a una escola.
  2. Un cop escollides les dades hem de lligar-les amb les preguntes que s'hauran de fer posteriorment.
  3. Haurem de tenir en compte, també, on ho buscarem, la situació de l'aula i l'organització de les fonts d'informació que utilitzarem.
Aquest recull realitzat sobre Sant Jordi és un exemple, però he trobat interessant realitzar aquesta tasca, ja que d'aquesta manera he vist que una petita acció pot crear un material molt potent per al futur com a mestra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada