dissabte, 18 de febrer del 2017

MODELS PEDAGÒGICS VINCULATS AMB L'ÚS DE LES TIC

Les Tecnologies han canviat l'escola i l'educació, en definitiva, la metodologia a l'aula. A continuació veurem diferents models pedagògics vinculats amb l'ús de les TIC.

-Flipped classroom: És un mètode pedagògic que permet als alumnes realitzar les tasques com visualitzar un vídeo, una presentació o altres recursos, a casa,  i dedicar l'estona de l'aula per resoldre dubtes i treball en grup o individual. Aquesta metodologia destaca davant la resta, ja que està centrada en l'aprenentatge actiu, on l'infant se situa com a guia del seu procés d'aprenentatge. A més a més, podem veure el canvi que ha revolucionat i causat tant de rebombori, invertir la classe, oposat al mètode tradicional.


Per saber-ne més: http://ebolo.es/welearning/innovaschool/modulos/flipped1/326_bloom_en_flipped_classroom.html 

-ACOT2 (Apple Classroom of Tomorrow): És l'evolució del rol del mestre amb la incorporació de les TIC, adaptant-se a les noves circumstàncies i canviant del rol d'expert per un rol més democràtic. Consisteix a integrar l'ús de la tecnologia a la vida quotidiana a més a més d'afavorir l'actitud col·laborativa entre l'alumne i el mestre i establint una comunicació bidireccional entre aquests.
Aquest model ens presenta 6 principis de disseny de l'escola del segle XXI:
  • Habilitats del segle XXI
  • Currículum rellevant i aplicat
  • Avaluació informativa
  • Cultura de la innovació i creativitat
  • Connexions socials i emocionals
  • Accés constant a la tecnologia

Per saber-ne més: http://ali.apple.com/acot2/






-SAMR/RAT: És un mètode que ajuda a fer veure als docents com la tecnologia informàtica pot afectar a l'ensenyament i aprenentatge. 

Aquest model estableix 4 nivells progressius d'impacte de les TIC en un ambient d'aprenentatge:

Per saber-ne més: http://eduteka.icesi.edu.co/articulos/samr

-Tpack (Technological PedAgogical Content Knowledge): És un model que identifica els tipus de coneixements que un docent necessita dominar per integrar les TIC d'una manera eficaç en l'ensenyament. Aquest model resulta la interacció de la combinació de tres coneixements, on hi trobem múltiples interaccions. Un bon esquema seria: 




Per saber-ne més: http://canaltic.com/blog/?p=1677 o http://www.tpack.org/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada