dilluns, 24 d’abril del 2017

CREACIÓ DE MATERIALS DIDÀCTICS I RECURSOS PER L'APRENENTATGE AUTÒNOM

Si mirem enrere, podem veure com anteriorment vam aprendre a crear espais on guardar bons recursos, en aquesta nova entrada aprendrem a crear material didàctic i recursos per l'aprenentatge autònom, on el paper del mestre i/o l'infant serà totalment actiu i protagonista. El mestre ha de guiar i acompanyar en aquest aprenentatge dels infants a partir d'un model anomenat flipped classroom. 

Per aquest guiatge a partir de recursos cal remarcar que hi ha de 3 tipus: De visualització de coneixements, la comprovació d’adquisició de sabers i la seva posada en comú.

A continuació exposarem les diferents aplicacions:

  1. Enregistrar explicacions:  Movenote (presentació power point que et permet gravar-te, amb imatge i veu o només veu), Educreations (aplicació per a l'iPad que permet enregistrar la veu i la imatge de la pantalla), Lensoo create (aplicació per a iPad i Android semblant al Educreation)
  2. Preparar el treball de vídeos de manera autònoma: Edpuzzle (recurs per fer preguntes dins dels vídeos), VideoAnt (semblant a Edpuzzle amb més possibilitats), Videonot.es i altres
  3. Preparar materials per a la posada en comú del treball autònom a l'aula: Kahoot, Mentimeter, Google Forms (tots tres permeten veure si s’han realitzat algunes activitats, es poden fer preguntes per saber si s’han complert els objectius).

Després d'haver conegut quina és la finalitat de cada un, per petits grups hem escollit crear-ne un. Nosaltres hem volgut treballar amb Lensoo create, ja que mai havíem tingut l'oportunitat de conèixer aquesta aplicació per idad. Per la creació primerament vam acordar quins coneixements haviem de transmetre, en aquest cas, vam decidir la música, en concret les notes musicals dins del pentagrama. A continuació vam seleccionar quina informació posàvem i com ho explicaríem, i després de moltes repeticions vam aconseguir-ho. M'agradaria comentar que no ha sigut gens fàcil, ja que s'havia de tenir molt clar que i com volíem transmetre-ho, però més complicat era coordinar la veu i la mà que anava realitzant els diferents dibuixos. 

Per concloure, m'agradaria posar èmfasi en la preparació que ha de fer el mestre davant noves aplicacions, suports o recursos, ja que si no coneixem amb el que estem tractant, podem deixar escapar passos necessaris per fer-ne un bon ús. Un exemple va ser el que vam patir nosaltres mateixes. Davant la desconeixença d'aquesta app, no vam poder guardar ni compartir el nostre vídeo, és per això que no podem mostrar el nostre resultat final. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada