dilluns, 6 de febrer del 2017

IDENTITAT DIGITAL I ENTORN PERSONAL D'APRENENTATGE

Aquesta sessió es va iniciar amb la dinàmica de Phillips 6x6, que consistia en crear grups d'experts i tractar i debatre sobre unes preguntes en relació al terme identitat digital i el que comporta. Cal dir què la realització d'aquest tipus de dinàmiques a les escoles, aporta als infants una estona de compartir i expressar les idees personals vers un tema, que el faran sentir protagonista en el moment de poder trasnmetre, tot allò que s'ha dit, a la resta de companys. 

Les preguntes treballades van ser les següents: 

  1. Què és la “identitat digital”?
  2. Com es gestiona la “identitat digital”?
  3. Quins inconvenients pot tenir la nostra presència a la xarxa?
  4. Quins avantatges pot tenir la nostra presència a la xarxa?
  5. Què creieu que li agradaria trobar a un director d’escola si busqués informació vostra a la xarxa?
  6. Com podem ajudar els nens a tenir consciència i a gestionar la seva identitat digital?
Després de la posada en comú podem dir que la identitat digital és l'empremta que deixa cada persona a la xarxa, mitjançant diverses plataformes com podrien ser Facebook, Linkedin, Twitter, Instragram, etc. Cada usurari ha de ser conscient que és el responsable de cuidar la seva privacitat i ser capaç de controlar que volem mostrar a les xarxes. Gestionar la teva identitat digital pot ser una tasca complicada i difícil, ja que en ocasions no depèn de nosaltres, sinó del nostre entorn proper o de la societat on vivim. Cal deixar clar que no es perillòs el medi o la plataforma, sinó en la utilització que en fem.

Com tot en aquesta vida, la identitat digital té uns avantatges i uns inconvenients.

PROS:
  • Accés a una informació il·limitada
  • Accés ràpid a la informació
  • Compartir la nostra informació
  • Conèixer gent amb interessos semblants als teus
CONTRAS:
  • Vulnerabilitat de la Privacitat
  • Control per part d'altres usuaris
  • Identitats falsejades
A més a més, ens preguntem quina imatge publica mostrem i que pot agradar als directors de les escoles, veient com el nostre passat, i present pot afectar a una possible decisió negativa en el nostre món laboral. És normal i evident que tota persona té una vida social fora de l'àmbit professional, tanmateix ens plantegem fins a quin punt una imatge com podria ser una persona prenent una copa, es malinterpreta i deixa una taca en el seu curriculum professional. És per aquest motiu que cal ser curosos amb la informació que mostrem. Un director espera veure una persona que mostra interés per la professió, compartint articles científics o realitzant reflexions personals amb nous punts de vista.

Per últim, cal deixar constància del paper del mestre a les aules, per donar a conèixer als infants les possibilitats, els beneficis i els perills que pot tenir la xarxa, ajudant-los a fer un bon ús d'aquesta. Per tal de realitzar una consciència real i significativa, podem comptar amb l'ajuda de persones expertes o amb testimonis que han patit algun afecte negatiu d'aquestes xarxes on exposem la nostra identitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada